علت عدم رونق چرخه تولید تجهیزات دندانپزشکی در چیست؟
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

 

علت عدم رونق چرخه تولید تجهیزات دندانپزشکی در چیست؟

 در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که چرا  سرمایه  داران و افراد متخصص
کمتر تمایل دارند تا به حوزه تولید تجهیزات دندانپزشکی ورود کنند و این همه عدم تمایل از چه موضوعی نشات می گیرد. در صورتی که این حوزه بسیار نیازمند تولید کننده است و از طرفی سود دهی خوبی هم برای تولید کنندگان دارد.

تعداد بسیار کمی از تولید کنندگان در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و محصولات کمی در بازار از برندهای داخلی هستند. در واقع عدم تمایل به تولید تنها در زمینه تجهیزات دندانپزشکی نیست بلکه در همه زمینه ها به علت وجود مشکلات زیاد بر سر راه تولید کنندگان کمتر کسی تمایل دارد تا به این حوزه ورود پیدا کند.

مساله این است که شرایط راه اندازی و تولید یک کارخانه تجهیزات دندانپزشکی در ایران به قدری سخت و پیچیده شده است که کمتر کسی نمایل به ورود دارد. افراد متخصص هم با دیدن این مساله که بستری برای به کارگیری تخصصشان وجود ندارد به کشورهای بزرگ صنعتی مهاجرت کرده و این تخصص و توانایی را در انجا به کار می گیرند.

بیشتری برندهای موجود در این بازار وارداتی هستند و اغلب مصرف کنندگان نیز از کارایی و کیفیت انها راضی هستند و اگر تولیدات داخلی رونق پیدا کند باید به رقابت با برندهای موجود در بازار بپردازد  و پاسخگویی نیازهای دندانپزشکان باشد تا بتواند جایگزین برندهای وارداتی شود.

در سالهای اخیر برخی از برندهای خوبی که در گذشته در بازار تجهیزات دندانپزشکی وجود داشتند دیگر وارد نمی شوند و ان هم به دلیل قیمت تمام شده بسیار بالای این محصولات است. از اینرو این مساله موجب نارضایتی در میان دندانپزشکان شده در واقع شرایط سالهای اخیر ایران بستر را برای راه اندازی و تولید فراهم نموده.

در سالهای گذشته بیشتر سرمایه داران به فکر واردات بودند و شرایط تولید به قدری سخت بود که کمتر کسی سراغ ان می رفت ولی با شرایط موجود به نظر تولید داخل پر سودتر  و پرطرفدار خواهد بود و اگر تولید کننده ای بتواند محصولی با کیفیت برندهای مشابه خارجی به باار عرضه کند به سرعت طرفدران زیادی پیدا خواهد کرد.

تجهیزات دندانپزشکی هم یکی از زمینه هایی است که تولید کنندگان با وارد کردن محصولات خوب و با کیفیت به سرعت می توانند در این بازار شناخته شوند و محصولاتشان طرفدران زیادی پیدا کند . به نظر وقت ان رسیده تا وابستگی به کالاهای خارجی کمتر شود و شاهد رونق چرخه های تولید در داخل کشور باشیم هرچند این راه باید در سالهای بسیار دورتر طی می شود و به جای پس رفت در این حوزه ما شاهد پیشرفت بودیم.

 

 





:: برچسب‌ها: تجهیزات دندانپزشکی ،ابزار دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: